Elementy terapii – elastyczność i współpraca

 

 

Trudność w szybkim przystosowywaniu się do nowej sytuacji i brak elastyczności jest ściśle związana z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 

 

Dziecko nie potrafi odnaleźć się w nowej sytuacji i wejść w określoną rolę. Wykonywanie pracy na czas, opierające się na konieczności współpracy, koncentracji na poleceniach kierowanych do grupy i szybkiej adaptacji w nowej sytuacji są elementami wykorzystywanymi przez nauczycieli w szkole. 

 

Terapia małej grupy prowadzona codziennie przez terapeutów pracujących w naszym przedszkolu skupia się między innymi na ćwiczeniu i usprawnianiu wyżej wspomnianych umiejętności dziecka. 

 

Głównym celem jest jak najlepsze usprawnienie deficytów dziecka i przygotowanie go do podjęcia nauki szkolnej. 

 

Zadanie dzieci polegało na wyklejeniu obrazka w jak najszybszym czasie. Podstawę pracy w przydzielonych grupach stanowiła współpraca między dziećmi. Elementem utrudniającym zadanie była zmiana miejsc i przydziału do określonej pracy plastycznej.