OFERTA

Terapeutyczny Punkt Przedszkolny

„Wiatr w Żagle” 

ul. Małego Rycerza 25 

03-287 Warszawa

Terapeutyczny Punkt Przedszkolny „Wiatr w Żagle” jest przedszkolem otwartym na nowe metody wspierania rozwoju dzieci.  Przed dziećmi świat stoi otworem. Chcemy, żeby przemierzały go będąc ciekawym wszystkiego. Można śmiało powiedzieć, – „Twoje dziecko potrafi więcej”, więc niech postrzega otoczenie jako szansę, a nie jako zagrożenie. Cieszymy się, że możemy uczestniczyć wraz z dziećmi w ich początkach ciekawości świata. Nie ma tu znaczenia czy są to dzieci neurotypowe czy dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Wszystkie dzieci mają szanse na rozwój, a my jesteśmy od tego żeby dać im tę szansę.

Grupa – „Pierwsze kroki”

  • Codzienna terapia psychologiczno-pedagogiczna indywidualnych
  • 60 min zajęć grupowych – integracja w małych 4 osobowych grupach, dostosowanych wiekowo, komunikacyjnie, poznawczo, podczas których nasi Podopieczni bawią się, uczą się samodzielności podczas posiłków i czynności higienicznych
  • 2-3 x tyg. logopedia
  • 1-2 x tyg. fizjoterapia z el. SI
  • indywidualny program terapeutyczny dostosowany do potrzeb każdego dziecka i realizacja terapii zgodna z IPET
  • terapia w godzinach 8:00-11:00 lub 14:00-17:00
  • czesne 400 zł miesięcznie

Grupa- „Przedszkolak”

  • codzienna terapia w grupach 3 – 4 osobowych w wymiarze 2h dziennie,
  • 2-3 x tyg. logopedia indywidualna i w diadach komunikacyjnych
  • 1-2 x tyg. fizjoterapia z el. SI
  • 2-3 x tyg. zajęcia z psychologiem indywidualnie i w diadach poznawczych
  • realizacja terapii zgodna z IPET
  • realizacja podstawy programowej MEN
  • terapia w godzinach 8:00-14:00 lub 12:00-18.00
  • czesne 600 zł miesięcznie , świetlica dodatkowo płatna w godz. 14:00 – 16:00 – 200 zł miesięcznie

Grupa – „Zerówka” ( dla dzieci 6-8 lat )

  • codzienna terapia w grupach maks. 5-6 osobowych w wymiarze min. 4h dziennie,
  • 2 x tyg. logopedia indywidualna i w diadach komunikacyjnych 
  • 2-3 x tyg. fizjoterapia z elementami SI
  • 2-3 x tyg. zajęcia z psychologiem indywidualnie i w diadach poznawczych
  • realizacja podstawy programowej MEN na bazie podręcznika z rocznym przygotowaniem przedszkolnym
  • trening umiejętności społecznych (TUS)
  • realizacja terapii zgodna z IPET
  • terapia w godzinach 8:00-17:00
  • czesne 1100 zł miesięcznie

Grupa – „Integracja”

Grupa „Integracja” została stworzona dla dzieci neurotypowych (bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego) od 3 lat do 7 z indywidualnym podejściem do każdego dziecka i z indywidualnym programem edukacyjnym. Do grupy tej mogą również uczęszczać dzieci ze spektrum autyzmu ( wysoko funkcjonujące, mówiace, w normie intelektualnej).

Dziecko około trzeciego roku życia zaczyna wykazywać silną potrzebę towarzystwa innych dzieci. Trzeba pamiętać o tym, że nie jest jednak konieczne, by była to grupa rówieśnicza.   Dzieci muszą mieć kontakt z innymi ludźmi w różnym wieku, by rozwijać się społecznie.

Dziecko uczy się głównie przez naśladownictwo, dlatego dla dziecka ważne jest otaczanie się ludźmi, którzy potrafią kontrolować swoje emocje. Ludzi potrafiących rozmawiać, rozwiązywać konflikty, okazują empatię i współczucie, oraz szanują granice i biorą pod uwagę potrzeby innych . Najkorzystniejszym środowiskiem rozwojowym dla dziecka jest oczywiście kochający dom rodziny, a w szerszym ujęciu społecznym jest to grupa, w której znajdują się zarówno rówieśnicy, jaki i starsze i młodsze dzieci, wspierający dorośli i zróżnicowane środowisko.

Miejscem pierwszych doświadczeń społecznych dziecka  będzie przedszkole, którego kadra starają się spełnić Państwa oczekiwania, a zarazem realizować indywidualną koncepcję prowadzenia placówki.

Oczekiwania rodziców wobec przedszkola mogą dotyczyć przeróżnych aspektów jego funkcjonowania. Jeśli Państwo szukają miejsca dla swojego dziecka, to pragniemy podzielić się naszym podejściem do opieki nad nim.

  • 1xtyg. logopedia indywidualna i w diadach komunikacyjnych 
  • 1 x tyg. fizjoterapia z elementami SI
  • 1 x tyg. zajęcia z psychologiem
  • realizacja podstawy programowej MEN – program autorski
  • trening umiejętności społecznych (TUS) dla 6-cio latków
  • pobyt dziecka w przedszkolu w godzinach 8:00-17:00
  • czesne od 700 zł miesięcznie

Dzieci w trakcie diagnozy

  • pobyt dziecka ustalany indywidualnie
  • terapie – odpłatne ustalane indywidualnie z rodzicem
  • czesne – 1200 zł miesięcznie

Koncepcja przedszkola  – „przecież góra może być różowa”

Kładziemy duży nacisk na indywidualność dziecka. Podstawą są  małe grupy i współpraca dzieci w różnym wieku. Staramy się  uczyć empatii, rozpoznawania granic, otwartości na doświadczenia i rozwój kreatywności u dzieci. Dobra relacja wychowawcy z podopiecznymi, wpływa na chęć spontanicznego poznawania świata i na poczucie bezpieczeństwa maluchów. Zasada jest prosta, akceptujemy indywidualność dziecka i jego sposób odbierania świata, a jednocześnie uczymy je dobrego funkcjonowania w społeczeństwie poprzez przestrzeganie norm i poszanowanie innych osób.

Adaptacja – „jestem ciekaw wszystkiego co nowe, więc się nie bój” 

Szukając idealnego przedszkola dla dziecka, większość rodziców ma coraz więcej wątpliwość względem tradycyjnych przedszkoli. Rodzice czują się zaniepokojeni faktem, że metody wychowawcze są niezmienne od czasów swojej  młodości. Na całe szczęście wiele się zmieniło.

Wspieramy rodziców zagubionych w różnych podejściach wychowawczych: od bezstresowego wychowania do autorytarnego dorosłego. My proponujemy balans, czyli zdrową relację dziecka z nauczycielem. Zdrową relację, bo opartą na szacunku do dziecka, na indywidualności każdego człowieka jako jego nadrzędnego prawa.

Analizujemy potrzeby dzieci i co równie ważne potrzeby rodziców, jeśli dziecko potrzebuje więcej czasu na adaptację, to ją prowadzimy. Wtedy zapraszamy na zajęcia adaptacyjne z rodzicem. Jeśli dziecko ma gotowość do bycia bez rodzica i czuje się komfortowo, to adaptację będzie przechodziło z nauczycielem.  Nie ma również  przymusu leżakowania, bądź nie leżakowania, dlaczego tak bardzo rodzice boją się leżakowania, nie wiemy, ale nikogo do tego nie zmuszamy. Dzieci w tym wieku rozwijają się bardzo indywidualnie, dlatego dziecko leżakuje kiedy tego po prostu potrzebuje. Za to relaksacja przy muzyce klasycznej jest codziennie.

Nagrody i kary – „nie pozwalaj mi na wszystko, bo wtedy nie wiem co wolno, ale gdy błądzę pomóż”

Stworzyliśmy małe grupy, dzięki temu możemy poświęcić uwagę każdemu dziecku. Dziecko przy którym jesteśmy blisko łatwo jest zrozumieć i wesprzeć. Przedszkole jest drugim domem, a więc jest jak w domu, nie ma nagród za dobre zachowanie. Od kar i nagród efektywniejsze jest tłumaczenie, akceptacja i wychowywanie. Za dobre zachowanie nie „płacimy”, dzieci są mądre i mają też prawo do błędów, bo tylko wtedy się uczą.

Oczekiwania co do nauczycieli – „lubię swoją ciocię, też ją polub. Czasami się buntuję, gdy ciocia coś ode mnie wymaga”

To bardzo trudny temat, jeśli chodzi o oczekiwania rodziców w stosunku do nauczycieli. Niestety, często w grę wchodzą osobiste uprzedzenia. Tylko dzięki wzajemnemu szacunkowi, rozmowom i dobremu nastawieniu współpraca jest możliwa. Staramy się pracować tylko z takimi nauczycielami, którzy lubią dzieci i swoją pracę. Pewnie teraz po lockdownie łatwiej będzie rodzicom rozumieć ciężką pracę nauczycieli. Nauczyciela też uskrzydla dobra relacja z rodzicami, a trzeba pamiętać, że dyrekcje placówek stawiają nauczycielom duże wymagania.

Organizacja pracy – „wiem co będzie się działo w przedszkolu, ale lubię też niespodzianki”

Układ planu dnia jest ważny nie tylko dla rodziców, jest ważny dla nauczycieli i dzieci. Rozsądny plan daje komfort pracy, przewidywalność zdarzeń, a dzieci czują się bezpiecznie. Oczywiście zmiany są i zależą one od wielu czynników. Wychodzenie dzieci do ogrodu najczęściej odbywa się w określonych godzinach, ale zdarzają się zmiany, ponieważ pogoda też się zmienia i trzeba wykorzystać najlepszy czas, tzw. okienko pogodowe. Zajęcia dydaktyczne nie muszą odbywać się tylko i wyłącznie przy stoliku, jednak plan dnia pozwala na uporządkowanie pobytu dziecka.

Program – „kocham książki ale zabawa jest najważniejsza, wtedy uczę się najwięcej”

By uczynić przedszkole atrakcyjnym dla dzieci, oferujemy bogaty program. Języki obce, rytmika, sporty, zajęcia teatralne, matematyka i wiele innych. Założeniem jest dostarczenie ciekawych zajęć i jak zawsze trzeba pamiętać, że ma to być zabawa. Najgorszą rzeczą jest nuda i brak pomysłu na rozwój dzieci. Zajęcia dodatkowe pozwalają na pogłębianie wiedzy i zdobywanie doświadczenia zgodnie z rozwojem dziecka, bez presji czy rywalizacji. Wraz z wiekiem dzieci zdobywają coraz więcej umiejętności, a zwieńczeniem jest przygotowanie dzieci do szkoły. Jeśli przygotowanie odbywa się w znanym środowisku, dziecko skupi się na poszerzaniu umiejętności potrzebnych do rozpoczęcia edukacji szkolnej. Ważne będzie radzenie sobie z samodzielnym wykonywaniem zadań, z pracą w grupie. Uczymy dzieci rozwiązywania nietypowych zadań i elastyczności. Wszytko to jednak musi odbywać się w bliskości, zaufaniu do opiekuna i jego wsparciu.

Nic nie zastąpi czasu na  swobodną, niekontrolowaną zabawę i poznawanie otaczającego świata, od tego przecież jest przedszkole.

Jedzenie – „powoli nauczę się różnych smaków”

Tak jak w obszarze rozwoju dziecka, tak i w preferencjach żywieniowych dzieci się różnią. Uczymy je różnych smaków, konsystencji oraz wprowadzamy nowe potrawy. Minimalizujemy cukier, ale też nie eliminujemy go całkowicie. Urodziny malucha bez tortu, to nie urodziny. Oczywiście bierzemy pod uwagę diety ze wskazań zdrowotnych czy potrzeb rodziców. Zależy nam na tym aby dzieci wiele doświadczały w obszarze żywienia, dbamy o dużą ilość warzyw i owoców. Umożliwiamy też dzieciom przygotowywanie samemu swoich posiłków, np. kanapek. Okazuje się, że wtedy asortyment jedzonych produktów bardzo się poszerza. Dbamy też o estetykę spożywanych posiłków.

Dostęp do informacji– „nie opowiem wszystkiego co działo się w przedszkolu, bo działo się dużo, a teraz jestem z Tobą”

Rodzice coraz częściej chcą wiedzieć dosłownie wszystko o rozwoju ich dzieci. Nic dziwnego, rodzice powierzyli obcym osobom swoje dziecko i przede wszystkim chcą aby było ono szczęśliwe. Częste spotkania mogą dać rodzicowi możliwość zapytania o wszystko i uzyskania przez nich spokoju. Dysponujemy numerem telefonu tylko dla rodziców. Dzielimy się z rodzicami sukcesami jakie osiąga dziecko, ale i tym co nas niepokoi w rozwoju. Nie organizujemy pokazowych występów, ale zapraszamy rodziców do aktywnego uczestniczenia w zajęciach. Bardzo prężnie pokazujemy na Fb co ciekawego działo się każdego dnia.

Współpraca z rodzicami– „lubię ciocie i kocham Was”

Współpraca to wymiana poglądów i wzajemny szacunek. Zadbajmy o to, bo działamy we wspólnej sprawie.

Wyżywienie – 16 złotych za dzień.

W przypadku lockdownu Terapeutyczny Punk Przedszkolny prowadzi terapie.